alpen zwitserland 2

Business Plannen

PETER DRUCKER: "CULTURE EATS STRATEGY FOR BREAKFAST" (AND STRUCTURE FOR LUNCH)


De combinatie van harde én zachte veranderingen met aandacht voor het toekomstperspectief van de organisatie, specifiek toegesneden op uw bedrijfssituatie, is de kern van een grondig uitgewerkt meer-jaren Business Plan. De combinatie van deze veranderingen is dé kracht van deze Business Plannen om management teams, aandeelhouders, toezichthouders, banken, ondernemingsraden, vakbonden, maar ook belangrijke externe partijen zoals klanten en kernleveranciers te overtuigen en hun volle ondersteuning te krijgen.

De Business Plannen komen tot stand in zeer nauwe samenwerking met de kernmedewerkers uit uw organisatie, eventueel met extra ondersteuning van buiten op gebieden waar dat nuttig is en leidt tot een voor uw organisatie realiseerbare verdieping van het Business Plan.

Door een jarenlange ervaring in uiteenlopende organisatie heb ik veel kennis over en ervaringen met noodzakelijke "harde" bedrijfsveranderingen, zoals:

  • Reorganisaties gericht op (grote en directe) kostenverlaging en verbetering van efficiëntie,
  • Afstoting of aanpassing bedrijfsonderdelen,
  • Aanvulling of wijziging van de financiering,
  • Aanpassing van de product- en/of klantportfolio,
  • Verlaging werkkapitaal

Tegelijk richt ik mij met uw organisatie ook op essentiële "zachte" veranderingen voor een succesvol Business Plan, zoals:

  • Stroomlijnen interne communicatie (top-down, bottom-up en peer-to-peer),
  • Intensiveren van samenwerking tussen afdelingen, binnen het management en op de werkvloer,
  • Bevorderen kwaliteit van het management, individueel en/of als geheel én van het ondernemingsbestuur (corporate governance),
  • Bevorderen kwaliteit besluitvorming en/of bewaking van gemaakte afspraken,
  • Bevorderen van een evenwichtige opbouw van de competenties in uw bestuur en senior management,
  • Verbeteren aansluiting beloningssysteem met ondernemingsdoelstellingen.
  • Vernieuwing / verbetering van ICT -, ERP -, CRM - en management informatie systemen.
  • Investeringen in nieuwe producten of productdifferentiaties, in nieuwe klanten, in commerciële vernieuwing